Řízení dopravy na Šaldové náměstí

Řízení dopravy na Šaldové náměstí
Snaha korigovat dopravu byla nutnou reakcí na rychle se rozšiřující automobilismus a související dopravní ruch ve 20.letech 20.století. Do situace, kdy se po komunikacích neřízeně pohybovali chodci, koňské povozy, kočáry, tramvaje a stále častěji také automobily, bylo nutné vnést řád a přimět účastníky provozu dodržovat pravidla stanovená v uličním a jízdním řádu, která byla v té době ještě v plenkách. Nelehký úkol, který se navíc setkával s neochotou až odporem veřejnosti.
2. září roku 1919 je den, kdy se na území tehdejší Československé republiky na vozovku poprvé postavil příslušník bezpečnostního sboru, aby zde řídil dopravu. Stalo se tak v Praze na křižovatce ve spodní části Václavského náměstí.






Tu budku jsem kupoval v Brně (tam jich měli víc) a pak v Liberci stavěl. Co hodin jsem strávil na Šalďáku, a s ing.Koutem vymýšleli a vzájemně si oponovali při dopravním řešení. (komentář František Zikmund)






